Érdekes ránézni a MET Vigée Le Brun-kiállításának a képlistájára. Kevesebb kép utazott a tengerentúlra, mint amennyi a Grand Palais-ben volt. A legfeltűnőbb az "anyai gyengédség" festmény hiánya, a Louvre úgy tűnik, ide már ezt sem engedte le. Illetve ha jól néztem, akkor az Oroszországban (akár Szentpéterváron, akár Moszkvában) lévő képek közül egy sem ment tovább Párizsból, hanem nyilván hazatért - ez azért furcsa.
Nem volt itt viszont szerintem Suvalov portréja, ami egyébként a North Carolina Museum of Art-ban látható. Ez egy pétervári és valószínűleg poszthumusz festmény lehet, nem az amit a Souvenirs szerint még 20 éves kora körül Párizsban festett az orosz felvilágosodás egyik motorjáról, Katalin Erzsébet cárnő állítólagos (egyik) szeretőjéről.
Másik feltűnő újdonság nem VLB képe, hanem Pérignon szórakoztató történelmi életképe: "Marie Antoinette összeszedi Madame Vigée Le Brun ecseteit". Azt a VLB által mesélt anekdotát ábrázolja, mi szerint a terhes Élisabeth elejtette ecsetjeit, és a királyné nem engedte, hogy lehajoljon, és ő maga ereszkedett térdre felkapkodni a szerszámokat. Jó sztori, szimbolikus, de akár igazság is lehet benne.
Ajánlott bejegyzések:
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.